Wydatek dodatkowych PW na zwykły atak lub manewr zwiększający prawdopodobieństwo jego powodzenia. Można zwiększyć cyfrę na dowolnej z wyrzuconych przez siebie kości o 1 oczko, płacąc 1 PW za każdy podniesiony w ten sposób wynik. Liczbę wydawanych PW deklarujemy przed rzutem, wybrane kości już po nim.
Pozwala celować w konkretną część ciała, bez manewrów. Trudność trafienia zwiększa się o 1 dla celowania w rękę czy nogę. Trafianie w głowę, szyję lub dłonie o 2. Mierzenie w oko, palce lub stopy o 3. Bohater w zbroi (innej niż miękka) płaci za celowanie dodatkowy
1 PW. Trafienie w głowę jest równoznaczne z trafieniem krytycznym.
Postać posiadająca umiejętność
unik może po trafieniu przez przeciwnika zadeklarować, że zamiast atakować, spróbuje uniknąć ciosu przeciwnika, jeżeli ma jeszcze akcję (nie atakowała itp.) w danej turze. Udany unik wymaga testu spornego umiejętności bojowej atakującego oraz
uniku atakowanego. Sukces w takim teście oznacza, że bohater uchylił się przed ciosem i nie otrzymuje obrażeń. Postać posiadająca
uniki na poziomie co najmniej zaawansowanym (3) nie traci akcji, poza unikiem mogąc potem zaatakować przeciwnika w tej samej turze. W przypadku niepowodzenia zostaje trafiona i traci następną akcję. Unikać można raz na turę, płacąc za każdą próbę
1 PW. Bohater w zbroi (innej niż miękka) płaci za unik
2 PW.
Każda postać, zwłaszcza na koniu, może wykonać szarżę zwiększającą obrażenia, lecz wystawiającą na trafienie. Aby szarżować, należy się rozpędzić, poświęcając na to 1 rundę i przez min. 10 metrów (30 na koniu) biec w kierunku przeciwnika. W następnej rundzie szarżujący przeprowadza atak i jednocześnie zatrzymuje. Impet ataku powoduje, że modyfikator
Siły szarżującego (lub jego konia) mnoży się przez 4 miast 2. Jednocześnie obrona szarżującego do maleje o 2 do czasu jej przeprowadzenia. Szarżując na piechotę, można wykorzystać dowolną broń (poza kamieniami, sztyletami,itp.). Robiąc to z końskiego grzbietu, należy dzierżyć kopię, włócznię lub lancę. Koszt szarży wynosi
1 PW w przypadku broni drzewcowej lub dwuręcznej. Każdy inny rodzaj oręża podbija to
2 PW wydatku. Szarżując, nie można wykonywać uników ani zwiększać obrony/ataku.
walka przy pomocy dwóch broni naraz. W ręce wiodącej można trzymać broń maks. typową, w drugiej nóż albo lekką. Wykonywane testy ataku podlegają zwiększonemu modyfikatorowi trudności: +1 do ciosu ręki wiodącej oraz +2 dla podporządkowanej.