Wprowadzenie

Obrazek

Regulamin oraz wszelkie sprawy związane z organizacją forum i najnowszymi zmianami.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2525
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Wprowadzenie

Post autor: Dziki Gon » 22 mar 2018, 0:24

Obrazek
Przełom Yule i Imbaelk, rok 1272 — roztopy. Zima spływa z gór lodem, a doliny poniżej zaczynają oddychać ciepłym powietrzem. Upływają cztery lata od podpisania Pokoju Cintryjskiego, kiedy to Cesarstwo Nilfgaardu oraz Królestwa Północy zawarły kruchy, lecz konieczny rozejm.

Wojenna zawierucha zmieniła oblicze świata na dobre. Spod jarzma Nilfgaardu wyzwolono Dolne i Górne Sodden, którymi zawładnął król Foltest z Temerii, którego królestwo zmaga się dziś z nowymi, wewnętrznymi problemami. Podzielona między szlachtę i regentów Redania z niepokojem wyczekuje objęcia władzy przez młodego królewicza Radowida mającego zasłynąć już niedługo jako Radowid V Srogi. Na wschodzie, król Demawend podnosi niegdyś bogate Aedirn z popiołów, utrzymując napięte stosunki z kaedweńskim sąsiadem rządzonym przez Henselta, wciąż pamiętającego upokarzające postanowienia pokoju.

Na południu, za spalonymi ziemiami Rivów i Lyrijczyków jest już Nilfgaard. Wojska Czarnych wypchnięto z powrotem za Jarugę, do Cintry, gdzie za sprawą mariażu cesarza Emhyra var Emreisa z cudownie odnalezioną księżniczką Cirillą, wnuczką Calanthe, Cintryjczycy zaakceptowali suwerenność cesarstwa, zaś ich państwo odzyskało pozory autonomii.

Północ, choć obroniła granice i odbiła większość utraconych ziem, znalazła się w trudnym położeniu. Wojenna pożoga wciąż jest dla niej nieodległym wspomnieniem, głód i choroby nową codziennością, zaś miecz prawem. Każdy skrawek ziemi i zdatne do obsiania pole jest na wagę złota. Głosu rozsądku próżno nasłuchiwać ze strony Czarodziejów, kiedyś doradców na każdym dworze, obecnie, po upadku Rady i Kapituły, rozproszonych po świecie.

Na błoniach dawnych bitew grasują trupojady ogryzające kości pod pordzewiałymi pancerzami. Rozzuchwalone bestie zaglądają nocami w okna chałup. Po gościńcach wciąż tułają się sieroty i wysiedleńcy, padając łatwym łupem bandytów lub sami do nich przystając. Kupieckie karawany oraz samotni podróżni przemierzający trakty znów nasłuchują wśród ostępów złowrogiego świstu strzał. Do lasów powróciły komanda Scoia’tael, zdradzone i kontynuujące partyzancką walkę z północnymi królestwami. Bez nadziei na zwycięstwo, rzucają się do ostatniego rozpaczliwego zrywu przeciwko ludziom.

Widmo zarazy krąży nad Północą jak stado wygłodniałych kruków, rozprzestrzeniając się na kolejne miasta. Lud próżno wygląda ratunku ze strony możnych tego świata — jedyną radę oferują im głoszący nadejście końca kaznodzieje, kapłani wzywający do pokuty oraz wskazujący winowajców, odpowiedzialnych za nieszczęścia, które spadły na tę krainę. Po raz pierwszy od czasu insurekcji Falki, ognie stosów płoną w miastach i na prowincjach...

Niektórzy wierzą, że Północ przetrwała Czas Ognia i Pogardy. Inni, że ten czas dopiero nadchodzi.

Ilość słów: 0

Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2525
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Re: Wprowadzenie

Post autor: Dziki Gon » 29 lut 2020, 23:08




Obrazek



Vatt’ghern to witryna PBF (Play By Forum), czyli tekstowa gra RPG tocząca się na forum internetowym. Akcja naszego PBFa osadzona jest w świecie sagi „Wiedźmin” autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, a jego mechanika opiera się na grze fabularnej „Wiedźmin: Gra wyobraźni”.

Na Vatt’ghernie użytkownicy mogą łączyć pasję do pisania z pasją do wcielania się w role fikcyjnych postaci oraz uczestniczenia w przygodach. Przygody rozgrywane są za pomocą postów wymienianych między graczami a Mistrzami Gry (występującymi pod postacią Dzikiego Gonu). Storytelling, czyli gawęda, gra u nas pierwsze skrzypce. Statystyki postaci i kości odgrywają mniejszą, lecz również ważną rolę: pomagają MG przy podejmowaniu decyzji i pozwalają wszystkim graczom rozpoczynać zabawę z równymi szansami.




Obrazek




Świat przedstawiony w sadze „Wiedźmin” to także świat naszej gry. Za umowny początek akcji na forum przyjęliśmy rok 1272, cztery lata po zakończeniu II Wojny Północnej i podpisaniu Pokoju Cintryjskiego. Wszystkie poprzedzające ten rok wydarzenia opisane w sadze oraz opowiadaniach Sapkowskiego uznajemy za kanoniczne. Choć znamy i doceniamy popularne gry studia CD PROJEKT RED, wydarzenia głównego wątku serii nie są częścią naszej fabuły. Dopuszczamy niektóre ich interpretacje jako rozszerzenie uniwersum.

Głównym miejscem, w którym toczą się przygody, jest Wolne Miasto Novigrad oraz otaczające go terytoria, takie jak rozległa Delta Pontaru i Dopływ Pontaru. Wybór ten nie jest przypadkowy — Novigrad to nieformalna stolica handlowa Północy, największy, najbardziej zaludniony gród od Jarugi po Góry Smocze. Unikalne zróżnicowanie ras, profesji, klas i wyznań wśród jego mieszkańców oraz przyjezdnych pozwala naszym graczom na swobodne wcielanie się w niemal każdą postać, a Mistrzom Gry na wymyślanie rozbudowanych i ciekawych przygód. Na ich potrzeby stworzyliśmy prawie sto pięćdziesiąt kompleksowo opisanych tematów fabularnych i wciąż dodajemy nowe. Planujemy także rozszerzenie obszaru rozgrywki na terytoria bliskie Delcie Pontaru, takie jak Oxenfurt oraz Redania, następnie Aedirn, Kaedwen, Temerię, a z czasem być może na cały Kontynent. Póki co, wszyscy gracze i MG mogą swobodnie korzystać z subforum „Opowieści” i brać udział w pobocznych przygodach w dowolnym miejscu i czasie.




Obrazek




Dojrzały, rozbudowany, nieustannie ulepszany przez tworzących go pasjonatów „Wiedźmina” oraz gier PBF. Jesteśmy grupą amatorów prowadzących forum w naszym wolnym czasie. Chcemy jednak, by na tle innych PBFów z gatunku fantasy Vatt’ghern wyróżniał się wysoką jakością prowadzonych przygód, kameralną atmosferą i spójnym, dopracowanym światem. Nasi Mistrzowie Gry posiadają dobry warsztat pisarski oraz doskonałą znajomość wiedźmińskiego uniwersum. Tworzą dojrzałe, wciągające przygody dopasowane indywidualnie do graczy oraz ich postaci.




Obrazek




Dla każdego, kogo interesuje gra na PBFie w wiedźmińskim settingu. Dogłębna znajomość uniwersum nie jest wymagana, aczkolwiek zachęcamy każdego, kto jeszcze nie miał przyjemności z wiedźmińskimi opowiadaniami i/lub sagą do lektury. Otwartość na wskazówki Mistrzów Gry oraz korzystanie z Biblioteki ułatwi poruszanie się w świecie Vatt’gherna wszystkim pragnącym osadzić w nim swojego bohatera lub bohaterkę. Zatem, jeżeli:
  • Lubisz pisać i lubisz wcielać się w różne postaci,
  • Jesteś fanem „Wiedźmina” w jakiejkolwiek formie,
  • Masz bujną wyobraźnię i lubisz robić z niej użytek,
Nie zwlekaj i dołącz do gry!



Obrazek
Ilość słów: 0

Zablokowany
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław