Kapłański modlitewnik

Obrazek

Moc od strony technicznej oraz lista zaklasyfikowanych zaklęć. Dział obowiązkowy dla biegłych Mocy: czarodziejów, kapłanów, druidów, czujnych i wiedźminów.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2525
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Kapłański modlitewnik

Post autor: Dziki Gon » 25 maja 2020, 18:25

Obrazek

Modlitwy oznaczone kolorami postać może wybrać już na starcie.
Koszt: 0 WPRModlitwa codzienna: modlitwa pozwalająca czerpać z Mocy. Nie wlicza się do limitu modlitw na start.

Koszt: 5 WPRModlitwa ofiarna: wyprasza łaskę bóstwa w konkretnej sprawie.

Koszt: 10 WPRModlitwa o spokój umarłych: obrzęd pogrzebowy odsyłający niespokojne dusze.
Znajomość kierunku: modlitwa wskazująca północ.
Dar języków: obdarza znajomością języków obcych.

Koszt: 15 WPRModlitwa do pająka: wróżenie z pajęczej sieci pozwalające poznać sekrety mieszkańców danego miejsca.

Koszt: 20 WPRMajestat: otacza kapłana aurą potęgi w oczach postronnych.
Modlitwa ochronna: chroni przed złem i urokami.
Modlitwa prawdy: pozwala kapłanowi wyczuć intencje interlokutora.
Odwaga: tłumi lęk i napełnia serca odwagą.
Protekcja: całun wiary chroniący przed obrażeniami fizycznymi.
Święte miejsce: święci dany obszar, zmieniając go w miejsce kultu.

Koszt: 25 WPR Modlitwa cienia: ukrywa cel w mroku, myląc wrogów.
Modlitwa o uleczenie: zasklepia rany i leczy choroby.

Koszt: 30 WPR Dotyk jadu: zsyła na ofiarę paraliżujący ból przy kontakcie z kapłanem.
Klątwa: zsyła klątwę na grzesznika.
Uspokojenie: przywraca spokój ducha u roztrzęsionych osób.

Koszt: 35WPR Modlitwa przychylności: odmawiający staje się bardziej charyzmatyczny, wzbudzając zaufanie rozmówców.

Koszt: 40 WPREgzorcyzm: zdejmuje klątwy i odpędza zło.
Modlitwa o uzdrowienie: cud błyskawicznego uzdrowienia.
Negacja magii: powstrzymuje rzucany właśnie czar.
Objawienie: modlitwa o ukazanie przyszłości.
Odporność na ogień: zabezpiecza kapłana przed działaniem ognia.
Ogłuszenie: mentalny atak powodujący wylew u celu.
Wykrycie magii: pozwala wyczuwać magię.

Koszt: 50 WPR Poświęcenie: moc odpuszczania grzechów i konsekrowania relikwii.
Błędny wir: tworzy iluzję zaburzającą orientację w terenie u ofiar.
Modlitwa o aurę Coram Agh Tera: aura nienaturalnej grozy otaczająca kapłana, miejsce lub przedmiot.
Modlitwa o sekret: ujawnia wstydliwy sekret ofiary.

Koszt: 60 WPR Spętanie pamięci: wpływa na wspomnienia celu, zmieniając ich kontekst lub szczegóły.




Obrazek

Dar języków Po odmówieniu modlitwy, kapłan rozumie obce języki na poziomie mistrzowskim(4), wliczając w to dialekty i języki innych ras.
Wydatek Mocy: 10
Modyfikator trudności: 2/3 dla języków innych ras
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: godzina, 10 PM za każdą następną godzinę
Czas odmawiania: 5 min
Sposób rzucania: F

Egzorcyzm Zdejmuje uroki i przekleństwa ciążące na żywych istotach lub przedmiotach. Dodatkowe informacje na temat charakteru i pochodzenia klątwy zwiększają jego skuteczność (trudność testu mniejsza o 1 lub 2), podobnie jak odprawianie go na poświęconej ziemi. Czasem potrzebne jest, by kilku kapłanów połączyło siły we wspólnej modlitwie. Twierdzi się też, że odpędza demony.
Wydatek Mocy: 10 + liczba PM poświęcona na przekleństwo
Modyfikator trudności: trudność usuwanej klątwy +2
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: trwały
Czas odmawiania: 15 min
Sposób rzucania: F, G, K (ofiary przebłagalne lub zastępczy cel dla klątwy, np. zwierzęta)

Klątwa Kapłan rzuca przekleństwo na konkretną osobę. Sposób, w jaki tego dokonuje, zależy od zwyczajów jego kultu. Efekt przekleństwa jest różny, zależny od intencji kapłana. Więcej informacji w tym temacie.
Wydatek Mocy: (długotrwała/warunkowa) zwykła choroba: 15/10, plugawy wygląd: 20/15, dolegliwość fizyczna: 25/20, dolegliwość psychiczna: 25/20, śmiertelna choroba 30/25, mówienie tylko prawdy: 30/25, posłuszeństwo duchownym danej wiary: 40/35
Modyfikator trudności: (długotrwała/warunkowa) zwykła choroba: 2/1, plugawy wygląd: 3/2, dolegliwość fizyczna: 3/2, dolegliwość psychiczna: 4/3, śmiertelna choroba 4/3, mówienie tylko prawdy: 5/4, posłuszeństwo duchownym danej wiary: 6/5
Koszt Wprawy: 30 WPR
Czas trwania: długotrwała (30 dni), warunkowa (do przełamania) lub permanentna
Czas odmawiania: 20 min
Sposób rzucania: F

Majestat modlitwa zmienia sposób postrzegania kapłana przez innych. Duchowny jawi się jako ktoś potężniejszy fizycznie, jak i duchowo, promieniujący majestatem swego bóstwa. Testy sprawdzające próby przegadania go lub zaatakowania są większe o 1. Z kolei testy sprawdzające odwagę duchownego zmniejszone o 1.
Wydatek Mocy: 10 (+5 za każde dalsze 5 min)
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: 10 min
Czas odmawiania: tura (1 min)
Sposób rzucania: F, G

Modlitwa codzienna Sławiąca bóstwo modlitwa, którą każdy kapłan winien odmówić przynajmniej raz dzienne. Pozwala mu ona otrzymywać Moc niezbędną do czynienia cudów. Warunkiem jest, by kapłan wykorzystywał swój dar zgodnie z etosem bóstwa oraz pożytkiem dla jego kultu. Ponadto konsekwetne jej odmawianie może zjednać duchownemu łaskę bóstwa, która okazjonalnie pozwoli dokonać mu niewielkiego spektakularnego czynu, naginajac los na korzyść kapłana.
Wydatek Mocy: brak
Modyfikator trudności: 1
Koszt Wprawy: 0
Czas trwania: stały
Czas odmawiania: tura (1 min)
Sposób rzucania: F

Modlitwa o spokój umarłych Modlitwa jest dopełnieniem obrządku pogrzebowego. Zabezpiecza ciało przed działaniem złej magii i odsyła niespokojne dusze w zaświaty. W tym ostatnim przypadku jest trudniejsza i wymaga konfrontacji z duchem. Wiedza na temat okoliczności śmierci oraz osobiste przedmioty zmarłego pomagają w rytuale.
Wydatek Mocy: 5 (lub więcej w przypadku bytów duchowych)
Modyfikator trudności: obrona magiczna ducha (lub 3 dla dusz związanych z padołem/4 i więcej dla złych lub nieumarłych istot)
Koszt Wprawy: 10 WPR
Czas trwania: stały
Czas odmawiania: 10 min
Sposób rzucania: F
Przełamanie: koncentracja

Modlitwa o uleczenie Kapłan prosi bóstwo łaskę cudu zdolnego uleczyć rany oraz odegnać chorobę. W przypadku ran przywraca k6 Punktów Żywotności, bez zmiany stanu zdrowia na wyższy (np. z pokaleczonego na poobijany). Łagodzi (ale nie leczy) objawy chorób.
Wydatek Mocy: 5 (+ 1 za każde 1k3 PŻ)
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 25 WPR
Czas trwania: stały
Czas odmawiania: runda (kilka sekund)
Sposób rzucania: F

Modlitwa o uzdrowienie Silniejsza, ale trudniejsza wersja modlitwy o uleczenie, która w zależności od intencji może spowodować natychmiastowe ozdrowienie oraz odjęcie trapiącej ciało choroby.
Wydatek Mocy: 5 (zdrowy), 7 (poobijany), 9 (pokaleczony) 11 (umierający), 15+ trudność testu wigoru (choroba)
Modyfikator trudności: 3 (zdrowy), 4 (poobijany), 5 (pokaleczony), 6 (umierający), ⅓ trudności testu uzdrawiania zaokrąglając w górę (choroba)
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: stały
Czas odmawiania: tura (1 min)
Sposób rzucania: F

Modlitwa ochronna Modlitwa będzie przez jeden dzień chronić wybrane przez kapłana osoby (maksymalnie jedna na poziom modlitw) przed złym losem. Stopień trudności przeklinania, rzucania czarów i atakowania chronionych osób wrasta o 1. Osoby mające zostać objęte modlitwą muszą dotykać kapłana przez cały czas trwania inkantacji (20 minut).
Wydatek Mocy: 10 (+5 za każdą dodatkową osobę)
Modyfikator trudności: 3 + 1 za każdą osobę poza kapłanem
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: dzień (od wschodu do zachodu słońca)
Czas odmawiania: 20 min
Sposób rzucania: F

Modlitwa ofiarna Kapłan odprawia modły w intencji zgromadzenia wiernych lub konkretnych osób. Jeżeli test się powiedzie, dalszy rozwój sytuacji zależy od okoliczności złożenia ofiary. Gdy składana jest w czasie święta obchodzonego przez daną religię, traktuje się ją jako część obowiązków duchownego i będzie miała wpływ na bieg wypadków tylko w wyjątkowych sytuacjach. W przypadku, gdy jest dodatkiem do składanej prośby, bóstwo spojrzy na ofiarnika łaskawszym okiem.
Wydatek Mocy: 5
Modyfikator trudności: 4
Koszt Wprawy: 10 WPR
Czas trwania: dzień (od wschodu do zachodu słońca)
Czas odmawiania: 10 min
Sposób rzucania: F, G, K (ofiara dla bóstwa)

Modlitwa prawdy Modlitwa upodobana przez kapłanów Kreve i Wiecznego Ognia. Pozwala duchownemu rozpoznać czy druga osoba mówi prawdę, kłamie czy jej słowa to mieszanka prawdy i fałszu. Jeżeli osoba wierzy w to, co mówi, choć niekoniecznie jest to prawdą, modlitwa wskaże, że mówiła prawdę.
Wydatek Mocy: 10
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: jedna rozmowa (do 5 min)
Czas odmawiania: tura (1 min)
Sposób rzucania: F

Negacja magii Dzięki modlitwie kapłan może powstrzymać rzucany właśnie czar, modlitwę lub Znak. Osoba rzucająca zaklęcie musi być widoczna. Modlitwę znają tylko kapłani Kreve i Wielkiego Słońca.
Wydatek Mocy: 20
Modyfikator trudności: 2+ modyfikator trudności negowanego zaklęcia
Koszt Wprawy 40 WPR
Czas trwania: natychmiast
Czas odmawiania: runda (10 sek)
Sposób rzucania: F

Objawienie Modlitwa jest prośbą o ukazanie przyszłości lub jej fragmentu. Odmawiana wyłącznie, gdy wymaga tego powaga sytuacji, zazwyczaj przez kilku najwyższych rangą duchownych, pośród których (o ile to możliwe) znajduje się jeden obdarzony wieszczym talentem. Przebieg rytuału zależy od etosu kultu.
Wydatek Mocy: 40
Modyfikator trudności: 4
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: poziom modlitw przewodnika obrzędu mierzony w minutach.
Czas odmawiania: średnia modlitw biorących udział w rzucaniu kapłanów razy 5
Sposób rzucania: F, G

Odporność na ogień Magia modlitwy chroni kapłana przed działaniem ognia. Kapłani Wiecznego Ognia mają większe szanse sprawienia tego cudu.
Wydatek Mocy: 5 (płomyk), 10 (pochodnia, małe ognisko), 15 (duże ognisko), 20 (pożar)
Modyfikator trudności: 2 (płomyk), 3 (pochodnia, małe ognisko), 4 (duże ognisko), 5 (pożar)
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: 10 minut (+10 dodatkowych za każde 5 PM)
Czas odmawiania: tura (1 min)
Sposób rzucania: F

Odwaga: Modlitwa sprawia, że kapłan lub osoba, w intencji której została odmówiona, czuje przypływ odwagi. W efekcie potrafi dokonywać czynów, na które normalnie by się nie zdobyła. Wszelkie testy związane ze stresem, paniką itp. mają trudność mniejszą o 2. Modlitwę znają tylko kapłani Kreve i Wielkiego Słońca
Wydatek Mocy: 10 (+5 za każdą dodatkową osobę)
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: 20 minut
Czas odmawiania: 1 tura (1 min)
Sposób rzucania: F

Ogłuszenie Mentalne uderzenie powodujące wylew krwi do mózgu u ofiary. By go użyć, należy nawiązać przynajmniej krótkotrwały kontakt wzrokowy z celem, niezaleznie od odległości. Atak powoduje paraliż całego ciała i obniżenie Cech umysłowych o 1 przez pół godziny. Jeżeli ofierze nie powiedzie się przełamanie zaklęcia, powyższe skutki są trwałe. Modlitwa niebezpieczna jest również dla odmawiajacego, powodując krwotok z nosa, oczu lub uszu (2k6 obrażeń).
Wydatek Mocy: 20 PM
Modyfikator trudności: 4, 3 dla kapłanów Kreve i Wielkiego Słońca
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: natychmiastowy
Czas odmawiania: 1 runda
Sposób rzucania: F, G

Poświęcenie Osoba, miejsce lub rzecz będąca celem modlitwy, w oczach wyznawców zostają oczyszczone z ziemskiego brudu. Poświęcona osoba jest pod wpływem modlitwy ochronnej przez jeden dzień. Poświęcone miejsce można przez tydzień odprawiać rytuały jak w świątyni. Poświęcone przedmioty zyskują dodatkowe właściwości (wytrzymałość, ostrość itp.) Modlitwa ma też swoją dłuższą wersję uświęcającą na stałe. Odmawia ją kilku kapłanów podczas uroczystości konsekracji świątyń i przedmiotów kultu.
Wydatek Mocy: 20 (krótkotrwałe)/ 100 (wersja stałe)
Modyfikator trudności: 5 (krótkotrwałe)/ 22 (stałe)
Koszt Wprawy: 50 WPR
Czas trwania: dzień, tydzień lub stały
Czas odmawiania: 30 min
Sposób rzucania: F, G, (opcjonalne komponenty, np. konsekrowane oleje nakładane na przedmiot)

Protekcja Inwokacja do bóstwa, pozwalająca zabezpieczyć kapłana przed skutkami ataku fizycznego, np. wybuchu lub uderzenia, tworząc wokół niego niewidzialną zbroję wiary. Chroni przed 3k6-cioma obrażeniami Nie chroni przed magią ani falami dźwiękowymi.
Wydatek Mocy: 5 (wzmacniając maksymalnie do 15 PM za 5k6 obrażeń)
Modyfikator trudności: 3
Koszt Wprawy: 20WPR
Czas trwania: 5 minut (+1 min za każde dodatkowe 5 PM)
Czas odmawiania: runda
Sposób rzucania: F, G

Przyjęcie do wspólnoty Włączą nową osobę do wspólnoty. Wraz z odmówieniem tej modlitwy w jej intencji, staje się oficjalnym członkiem kultu zobowiązanym do przestrzegania jego zasad. Do czasu pierwszego sprzeniewierzenia się nakazom religii znajduje się pod wpływem modlitwy ochronnej.
Wydatek Mocy: 5
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 5 WPR
Czas trwania: stały
Czas odmawiania: 30 min
Sposób rzucania: F, G

Święte Miejsce czasowo lub na stałe konsekruje obszar w promieniu 5 metrów wokół kapłana. Można wówczas zbudować na nim kapliczkę lub świątynię i odprawiać ceremonie. Jeżeli było to wcześniej święte miejsce innego kultu, należy traktować je jakby miało obronę magiczną równą 5
Wydatek Mocy: 10 za wersję tymczasową/20 za stałą, +5/10 za każde kolejne 2 m promienia
Modyfikator trudności: 1/2 + 1 za każde kolejne 2 m promienia
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: stały
Czas odmawiania: 30 min
Sposób rzucania: F, G, K (woda święcona lub oleje, którymi kapłan skrapia dane miejsce)

Uspokojenie Modlitwa uspokaja osobę w histerii lub głębokim szoku. Czar przywraca równowagę psychiczną, umożliwiającą komunikację i wykonywanie prostych czynności. U osób mniej odpornych psychicznie (maks. średnia (2) Wola) wywołuje otępienie.
Wydatek Mocy: 10
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 30 WPR
Czas trwania: 15 minut
Czas odmawiania: runda
Sposób rzucania: F, G

Wykrycie magii Dzięki tej modlitwie kapłan może stwierdzić, czy w okolicy ktoś nie rzuca czaru. Powodzenie pozwala zlokalizować źródło, nawet wówczas, gdy zaklęcie zostało rzucone jakiś czas temu. Modlitwa pozwala też określić czy przedmiot bądź eliksir są magiczne, ale nie na ustalenie ich mocy. Modlitwę znają tylko kapłani Wiecznego Ognia i Kreve.
Wydatek Mocy: 20 (+ 2 za każdy dodatkowy dzień od rzucenia)
Modyfikator trudności: 1+modyfikator trudności rzuconego czaru, +1 za każde 0,5 h od rzucenia czaru.
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: tura (1 min)
Czas odmawiania: tura (1 min)
Sposób rzucania: F

Znajomość kierunku Ulubiona sztuczka druidów oraz misjonarzy. Dzięki niej kapłan zawsze wie, gdzie znajduje się północ.
Wydatek Mocy: 5
Modyfikator trudności: 1
Koszt Wprawy: 10 WPR
Czas trwania: natychmiastowy
Czas odmawiania: tura (1 min)
Sposób rzucania: F


Obrazek
Błędny wir Moc modlitwy spowija obszar (do 50m²) siecią iluzji doskonale dopasowaną do rzeczywistości. Gdy ktoś niepowołany wtargnie na poświęcony teren, moc wiru zaburza poczucie kierunku i odległości, jednocześnie tworząc złudzenie pokonywanego terenu. W efekcie przemierzająca iluzję osoba kręci się w kółko, nie zdając sobie tego sprawy. Często odmawiana na terenie świątyń i prowadzących do nich ścieżek, aby zmylić intruzów. Modlitwę znają tylko kapłani Coram Agh Tera.
Wydatek Mocy: 15/100 (30 min/1 miesiąc)
Modyfikator trudności: 4
Koszt Wprawy: 50
Czas trwania: 30 min/1 miesiąc
Czas odmawiania: 1 min
Sposób rzucania: F, G
Przełamanie: koncentracja

Dotyk jadu Modlitwa czyni dotyk kapłana jadowitym. Wystarczy dotknięcie nieosłoniętej skóry, by trucizna Pająka przeniknęła do krwiobiegu ofiary. Jad powoduje straszliwy, promieniujący od miejsca dotknięcia ból oraz 2k6 obrażeń. Efekt trucizny nie jest natychmiastowy, zwykle zaczyna działać po kilkudziesięciu sekundach (1k6+3 rund). Gdy efekt zamanifestuje się w pełni, ofiara musi zdać test wigoru lub będzie w stanie wyłącznie wić się z bólu.Modlitwę znają tylko kapłani Coram Agh Tera.
Wydatek Mocy: 15
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 30
Czas trwania: 3 tury
Czas odmawiania: 1 tura
Sposób rzucania: F, K (jad świętego pająka)

Modlitwa cienia Modlitwa spowija cel iluzorycznym kamuflażem, wtapiając go w cienie otoczenia. Spowitego cieniami trudniej dostrzec, gdy skrywa się w półmroku oraz znacznie trudniej zauważyć, gdy jest śledzony lub ścigany. Zwiększa poziom skradania do arcymistrzowskiego (5), obniżając spostrzegawczość ścigających o 2 poziomy. Modlitwę znają tylko kapłani Coram Agh Tera.
Wydatek Mocy: 5+3 (za każdą dodatkową osobę)
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 25
Czas trwania: 20 min
Czas odmawiania: 1 tura
Sposób rzucania: F

Modlitwa do pająka Mag znajduje w budynku zasiedloną sieć i wróży z jej splotów poznając kilka (maksymalnie 6) sekretów dotyczących mieszkańców i wydarzeń w danym miejscu. Dodatkowo odmawiający może odkryć jeden szczegół na temat swoich przyszłych losów. Modlitwę znają tylko kapłani Coram Agh Tera.
Wydatek Mocy: 10
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 15
Czas trwania: runda
Czas odmawiania: 1 min
Sposób rzucania: F, K (pajęczyna, owad dla pająka)

Modlitwa o aurę Coram Agh Tera Celem modlitwy może być kapłan, miejsce lub przedmiot. Modlitwa otacza cel aurą strachu, na którą odporni są jedynie wyznawcy Coram Agh Tera. Pod wpływem aury kapłan zyskuje arcymistrzowskie (5) zastraszanie i zimną krew. Poddane jej działaniu miejsca i przedmioty emanują nienaturalną grozą, sprawiając, że wszystko wokół jawi się jako omen rychłej śmierci. Niewierny próbujący przejść chroniony modlitwą obszar, musi zdać test zimnej krwi o trudności 6. Modlitwę znają tylko kapłani Coram Agh Tera.
Wydatek Mocy: 10/25 (osoba/przedmiot lub miejsce)
Modyfikator trudności: 3/4
Koszt Wprawy: 50
Czas trwania: 1 godzina/1 tydzień
Czas odmawiania: 1 min/ 1 godzina
Sposób rzucania: F/F, G, K (rytuał z ofiarą ze zwierzęcia, gdy obejmuje miejsce lub przedmiot)

Modlitwa o sekret Odurzając się ziołami oraz składając krwawą ofiarę Pająkowi, kapłan zbiera krew do misy, a następnie zapada w trans, wpatrując się w lustro posoki. Następnie wrzuca do krwi fragment ciała (włos, paznokieć) lub nieco wydzielin (ślina, łzy, nasienie) ofiary i wymawia trzykrotnie jej imię. W efekcie spływa na niego wizja w postaci obrazów związanych ze wstydliwym sekretem ofiary lub niewygodną, ukrywaną przez nią prawdą. Obrazy są często chaotyczne i niejasne, ich poprawne zinterpretowanie należy od kapłana. Modlitwę znają tylko kapłani Coram Agh Tera.
Wydatek Mocy: 15
Modyfikator trudności: 4
Koszt Wprawy: 50
Czas trwania: kilka sekund
Czas odmawiania: 30 min
Sposób rzucania: F, G, K (ofiara, fragment ofiary)

Modlitwa przychylności Kapłana spowija subtelna, prawie niewyczuwalna nawet dla biegłych magów aura wzmacniająca jego charyzmę. W rezultacie jawi się jako osoba godna zaufania, szybko nawiązując nić porozumienia z rozmówcą. Otrzymuje 3 kości do rozłożenia na testach związanych z relacjami interpersonalnymi (z wyjątkiem zastraszania). Modlitwę znają tylko kapłani Coram Agh Tera.
Wydatek Mocy: 15
Modyfikator trudności: 2
Koszt Wprawy: 35
Czas trwania: 20 min
Czas odmawiania: 1 min
Sposób rzucania: F

Spętanie pamięciMoc modlitwy pozwala zastąpić jedno ze wspomnień ofiary innym. Kapłan jest w stanie zastąpić wydarzenie nie dawniejsze niż 24 godziny od momentu odmówienia modlitwy (dobrze zakorzenione wspomnienia wymagają więcej Mocy). Zaszczepiane wspomnienie winno być subtelną modyfikacją oryginalnego, np. zmieniającą jego wydźwięk. Całkowita zmiana szczegółów sprawia, że ofiara łatwiej przełamie moc modlitwy. Spętanie modyfikuje małe obszary pamięci, ograniczone do konkretnego czasu i miejsca. Nie zadziała na wspomnienia rozciągnięte w czasie. Modlitwę znają tylko kapłani Coram Agh Tera.
Wydatek Mocy: 15+5 (za każdy kolejny dzień wstecz)
Modyfikator trudności: 4 (nieznaczna zmiana detali otoczenia, pojedyncze słowa rozmowy, trudność przełamania = 5)/5 (zmiana sensu rozmowy lub działania ofiary, trudność przełamania = 4)/6 (zmiana otoczenia, wycięcie wspomnienia, zastąpienie analogicznym wydarzeniem, trudność przełamania = 3)
Koszt Wprawy: 60
Czas trwania: do przełamania
Czas odmawiania: 3 rundy
Sposób rzucania: F, K (ofiara z krwi kapłana)
Przełamanie: koncentracja (test wykonuje się, ilekroć ofiara napotka nieścisłość związaną ze zmodyfikowanym wspomnieniem)
Ilość słów: 0

Odpowiedz
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław